Joves en Inclusió és un programa impulsat per la Fundació Privada Tutelar d’Andorra i amb la col·laboració del Ministeri d’Afers Socials, Habitatge i Joventut del Govern d’Andorra.

És un servei adreçat a joves, entre 16 i 30 anys, amb trastorn de l’espectre autista i amb elevada o moderada necessitat de suport.

L’objectiu principal és oferir un servei d’atenció integral, completament personalitzat que permeti als joves mantenir les habilitats adquirides en etapes anteriors i adquirir-ne de noves, per tal de millorar la seva qualitat de vida i la dels seus familiars.

Comptem amb un equip de professionals especialitzats en els trastorn de l’espectre autista i apostem per un enfocament multidisciplinari amb diferents tècniques d’evidència científica.

Treballem, amb plans terapèutics individualitzats, habilitats acadèmiques, terapèutiques i de vida independent. Es posa accent també en potenciar la inclusió d’aquests joves a la societat mitjançant la realització de diferents activitats com: piscina, hípica, anar al gimnàs, trobades amb joves del país d’edats similars, activitats terapèutiques en entorns naturals entre altres.

Donem molta importància al treball conjunt amb les famílies, per tal de proporcionar-los diferents pautes i permetre la generalització dels aprenentatges.

La Convenció dels drets de les persones amb discapacitat de Nacions Unides subscrita a Nova York, l’any 2006, i ratificada pel Principat d’Andorra l’11 de març de 2014, és també inspiradora de les línies mestres d’aquest projecte.

La Fundació Privada Tutelar d’Andorra i AUTEA van signar un conveni el 12 de juny de 2018 amb l’objectiu de vetllar conjuntament per les persones amb trastorn de l’espectre autista. Cal destacar també que va subvencionar dues sales del centre: sala de psicomotricitat i sala d’estimulació sensorial.

Comptem amb la col·laboració de: Ministeri d’Afers Socials, Habitatge i Joventut del Govern d’Andorra, Caixa Andorrana de Seguretat Social (CASS), AUTEA, Comú d’Escaldes-Engordany, Autocars Nadal, NEXT Fitness Club, Bar Restaurant Pontones, Construccions Carracedo, Piscines Comunals d’Escaldes-Engordany, SAAS i CARISMA.